Mycket att vara tacksam över....

Det finns så mycket elände i världen och jag är tacksam över mycket... Klart att jag kan deppa ihop ibland!! Skulle jag säga något annat ljuger jag!! :(
 
PAY IT FORWARD (Skicka vidare) ...är ett uttryck jag försöker använda mig mycket av.... 

11-årige Trevor McKinney (Haley Joel Osment) bor i Las Vegas fattiga kvarter med sin mamma Arlene (Helen Hunt). Arlene försöker vara en bra mamma samtidigt som hon har två jobb och sliter för att ge sin son ett bättre liv.

Trevor och hans klasskamrater får en uppgift av sin SO-lärare, Eugene (Kevin Spacey); att tänka ut ett sätt att kunna förändra världen. Trevors idé bygger på att istället för att tacka för en tjänst genom en gentjänst så skickar man tjänsten vidare till tre andra personer.

En journalist i Los Angeles nås av en av dessa tjänster som har skickats vidare i flera led och börjar leta efter personen som kom på idén med "skicka vidare".

Jättebra film!! <3

Hursomhelst så gjorde vi något som gjorde två ungdomar på stranden vid Treasure Island överlyckliga!! :D

När vi badat färdigt i tisdags eftermiddag så såg jag mig om efter någon som kanske ville ta över vårt parasoll och strandmatta... Kändes inte bra att bara slänga...

 
 

Så när de satt där på sina strandstolar gick jag fram och frågade om de vill ha dem?? OM de ville!!

Killen blev alldeles till sig... Han gav mig en kram och sa -det är det finaste någon gjort för mig!!! Jag blev såå lycklig för att kunna göra dem glada och veta att de blev använda efteråt!! :D <3 Och det var verkligen ingen tvekan om att de blev glada!! :D

Detta tycker jag är Skicka vidare... 

 

Må så gott alla som läser detta!!!

KRAM E-M <3

 

 

 

 

 

 

 

 
 

Kommentera här: