Hundköp?

Jag har ju alltid gillat hundar... Efter att ha jobbat ihop 500 kr genom att jag satt barnvakt till ja typ 10 familjer både här på mitt område samt hos andra i omgivningen...
 
Hursomhelst jag fick iallafall ihop 500 kr och fick sedan 1000 kr av min föräldrar och kunde köpa min första hund, Kitty, en pudel... Inga hundar som tappar hår hemma hos oss... Kitty <3, blev 13 år och vi tog bort henne för att hon blev äldre, dement och mådde inte bra!!
 
Kitty <3 En glad och klok dam!!
 
Sedan saknade pappa och jag att ha hund så då köpte vi Herman <3 , ihop....Han var en pudel han också... Det blev så att han mer el mindre bodde hos pappa, som var ensam... Men han var hos oss såklart med....Han gick bort 2001... :(
Herman <3 En glad och busig herre!!
 
Nu när jag möter hundar kan jag inte låta bli att be om att få klappa och ta kort... Sedan önskar både Jonatan och Simon att vi skaffar hund igen.. Är bra sugen.... Men vet ej ännu....
 
Simon val: Corgi!
 Bild tagen från Corgiguide.com
 
Eller Shiba!
 Jiro, honom mötte jag igår på inspelningen... 
 
Jonatan vill ha en: Mops!!
 
Lilla Nelly, som jag mötte härom månaden.... 
 
Jag ser mig som hundmänniska inte kattmänniska men har kikat på katter också... Men jag är allergisk mot katt, speciellt om jag klappar och har den i famnen...
Och det är som sällskap vi skaffar en och då vill man ju kunna gosa med den!!
 
Så länge får jag väl nöja mig med att fota dem..... :D
 
Må så gott alla som läser detta!!!
 
KRAM E-M <3

Kommentera här: