Ground Zero & One World Trade Center <3

En känsla av overklighet kom över mig när vi var vid Ground Zero....
Jag minns så väl den 11 september 2001....
Jag var hemma ifrån jobbet med en förkylning och satt och tittade på tv:n... När nyheterna visade hur första planet flög in i ett av tornen.... En olycka tänkte jag då!!
Sedan när det andra planet flög in i det andra tornet.... Chockerande!!!!
 
Jag kommer inte ihåg vad klockan var när jag ringde min storebror Stig-Åke (han bor med sin fru i NY sedan 1990) första gången men han gick inte att nå... Vid ca 00:00 ringde han och talade om att de var oskadda... Han jobbar ju på marken som telefonreparatör vid Verizon... Men Susan jobbade i ett annat torn som fick evakueras på en gång.... Jag följde nyhetsrapporterna hela dagen.... Nu vet vi ju alla hur det gick....
 
Så för att som jag brukar uttrycka mig "Pay my respect" ville jag självklart dit när vi nu var i New York!
 
 På bilderna syns minnesplatserna där tornen stod.. Två stycken bassänger med rinnande vatten...
 (Bild tagen av Flick/Michael Foran)
 
Alla offers namn är ingraverade och om ett av offren har födelsedag hedras personen med en vit ros.... <3
Det silvriga tornet heter One World Trade Center...
Vi var där rätt länge.. Besökte inte museet, men satt under träden för att vara samla alla intryck...
 
Intill platsen ligger nu en Brandstation... På väggen utanför syns detta här ovan... 
Efter detta besök var man ganska bedrövad... Så mycket intryck och tankar...
 
 Tog kort på denna man.... En staty ovanför en liten park.. Några försäljare ville sälja ett kompendium med bilder från 11/9... De visade denna staty som på den bilden var täckt av askan....
 
Efter att ha ätit lite tog vi oss hem till hotellet... Blev en tidig kväll då vi var helt slut....
 
Var rädd om er alla som läser detta!!! 
 
KRAM E-M <3
 
 
 
 
 
   
 
 
 
 

Kommentera här: