Tillbakablick...

Tänk att för 5 dagar sedan var jag i New York... Känns overkligt!!! Men vilken stad alltså!!!
Jag är ingen storstadstjej!! Känner mig obekväm i större städer där det är mycket folk och stressigt!!
 
 
Men i NY fick jag inte den känslan... Det var ett skönt "go" där.... Kan inte förklara på vilket sätt men.... :D
 
Det var mycket folk men ändå inte... Gick man in på en tvärgata var det lugnt... Sedan kom man ut på nästa och då var det massor med folk.. Times Square, en lördagskväll var tokfull... Men ändå inte....
Hursomhelst kan jag nu efter att ha varit hemma i några dagar summera vår vistelse....
 
Som Helt OTROLIG!!!! Man bara måste dit!!! Så jag kommer att återvända!!! Säkert bo på samma hotell också för bättre läge än detta, mitt i smeten men ändå avsides kan man inte komma... Vi gjorde vår resa... Man behöver inte åka runt på allt och betala in sig, det räcker att man sett saker.... 
 
Jag kommer absolut vilja:
* Gå in på Museet vid Ground Zero.
* Ta en färja för att se Frihetsgudinnan lite närmare.
* Gå in på Public Library.
* Ta en fika i Central Park och sitta still en stund när det är soligt.
* Ta en fika i Bryant Park och sitta still en längre stund.
* Gå upp på The High Line.
* Besöka Coney Island.
 
* Jag kommer inte åka upp i något torn, inte min grej liksom.
 
Kommer inte på något mer vi missade eller inte hann och vi är så nöjda!!!
 
* Självklart finns det massor att göra här men detta var det vi ville hinna!!! :D
 
Shoppingen fick stå tillbaka för vi shoppade ju i Florida när vi var där i juli/augusti.. Men vi var ändå in på Footlocker för att kolla deras sortiment... Jag kan säga att de Air Max skor Simon fick i Orlando kostade lika mycket här... :D
 Bild tagen från alamy.
 
En New York fågel...
Vårt rumsnummer... Mitt födelsedatum... ;)
Central Park...
Bryant Park...
Central Park igen....
Tunnelbanan vid Penn station, vår knutpunkt...
 
Vi flyger hemåt och här är vi över Long Beach....
 
Kommer säkert komma lite fler random kort här... Har ju inte lagt ut alla... ;)
 
Men en favorit är detta, som redan är utlagd men kommer igen, som det trogna SATC fan jag är.... ;)
Carries trappa.... <3
 
Må så gott alla som läser detta!!!
 
KRAM E-M <3
 
 
PS. Bara att fråga om ni vill ha tips... Är ingen expert men delar mer än gärna av mig av mina erfarenheter... Ds. 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: