CPAP!

Är en maskin som ska:
 
Om en patient vid utredning på sömnklinik påvisar sömnapné, det vill säga uppehåll i andningen under sömnen, kan denne ordineras att sova med CPAP-maskin. För att hålla andningsvägarna öppna, skapar maskinen ett svagt övertryck. Detta förhindrar snarkning och avbrott i andningen.
 
 
 
Var på Infoträff idag...
Det var jag och fyra till som fick samma info... Jag fick med mig apparaten och all utrustning hem och ikväll ska den användas...
 
Nu ska jag bara vänja mig... ;)
För det finns inget negativt med att ha den och alla som jag pratat med säger att den är toppen!! :D 
 
Sömnapné kan bla ge:
 
* Hjärt och kärlsjukdomar
* Stroke
* Depression
* Mfl...
 
Min FÖRHOPPNING är att både min Sömnapné och min Diabetes ska försvinna när jag väl är ÖVERVIKTSOPERERAD....
 
Bara ett litet tips till er som snarkar, vaknar och är torr i munnen, kissnödig, ont i huvudet och är fruktansvärt trött.... Värt att kolla upp så ni inte också har sömnapné!!
 
KRAM E-M <3
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: