Se där!

Jag vaknade upp och kände mig lite hungrig... Simon sa att jag pånytt hade väldigt dålig andedräkt...

Vad innebär ketos?

I vanliga fall är kroppens främsta energikälla kolhydrater som bryts ner till glukos och blir till blodsocker. Och i korthet kan man säga att ketos är det tillstånd som tillträder när kroppen bränner fett istället för kolhydrater för att få energi. När man når ketos ombildas fettet mer specifikt till ketoner som istället för kolhydrater blir kroppens och hjärnans källa till energi. 

Konstig färg och lukt på urinen, dålig andedräkt, trötthet och hunger. Kan ketos göra så man mår dåligt?
När kroppen börjar få energi från fett istället för kolhydrater kan det påverka humöret och man kan känna sig trött i början. Yrsel, klåda, järnsmak i munnen, eksem och sömnproblem är andra vanliga symptom. Den dåliga andedräkten sägs vara är ett tecken på att kroppen nu drivs av fett, precis som den annorlunda färgen och lukten på urinen. Det är inget farligt.

Jag har ju stått still sedan i söndags...Men nu hade det hänt något...

V.1 - 5.7 kg.

V.2 - 2.3 kg

V.3 - 1.6 kg

Jag hade ju tänkt ha vägningsdag på fredagar men nu blev det ju att jag pånytt smygvägde mig... Så hittills 9.6 kg på Modisfast....

Kanske, kanske kan jag ta iallafall 12 kg....Fast -13 var det jag skulle ta bort....

 Nu ska jag ta tag i den här dagen.. Ska baka och på bandy.. :D
 
KIS möter serieledarna Nitro/Nora..
Heja KIS!! :D

 
Må så gott alla som läser detta!! 
 
KRAM E-M <3

 


Kommentera här: