Hemmasöndag!

Ljuvligt när saker och ting händer!! Idag var vi väldigt effektiva!! Jontes fd rum är så gott som klart nu... Nu har jag fått mitt lilla pysselrum.. Sedan kommer Simon ha sin garderob där och detta frigör ju plats i vår garderob här nere.. Så bra!! :D
 
Jag kom ut på en PW ikväll också.. Fint väder men kyligt!! :D
 
Tulpaner är bra vackra.. Dessa i härliga vårfärger!! <3
 
Har suttit här en stund.. Jonatan kom hem och rensade lite bland sina grejer och han lagade även mat.. Fläskfilé i Sambal oelek med ris...Jag var hungrig och åt för fort och blev lätt illamående.. Nästan en Dumpning!!
 
Gastrisk bypass, GB, är ett operativt ingrepp för viktminskning, där största delen av magsäcken och en del av tunntarmen kopplas bort, så att maten inte passerar dessa delar. Istället kopplas den nedkortade tunntarmen direkt till en liten ficka av kvarvarande magsäck strax efter matstrupen och tolvfingertarmen kopplas in längre ned på tunntarmen.
 
 
De vanligaste bieffekterna uppstår då patienten ätit för fort eller tuggat maten dåligt. Då kan illamående och kräkningar uppstå. Även så kallad dumpning kan drabba patienten. Det är ofarligt men obehagligt och uppstår då maten kommit ner för fort i tunntarmen. Dumpning yttrar sig genom yrselkallsvettningar och ökad hjärtfrekvens.
 
Inte kul!! :( Nu ska jag duscha och dricka te.. Sedan sova.. (Min längsta dag, 7:30-18:30 är i antågande...) Så jag inte är alltför trött imorgon...
 
Må så gott alla som läser detta!!
 
KRAM E-M <3
 
 

Kommentera här: