Lite Fb & Hemsidejobb...

Från målspottare till tränare!

Anders Kvist lägger spelarklubban på hyllan och tar över tränarsysslan efter forne lagkompisen Mikko Peri.
Anders är 39 år och har tillbringat åtskilliga år och timmar på isen sedan han som 10-åring började spela bandy i VSK. Tyvärr satt en ond rygg stopp för den fortsatta karriären som bandyspelare. Men att sluta helt var inte aktuellt utan han tackade ja när han fick förfrågan att bli KIS nya tränare.

Dock slutade han på topp! Fast ryggen satte stopp för spel under första delen av säsongen 18/19 kom han till spel efter jul och gjorde då 16 mål och 3 assist på 8 matcher. Anders blev KIS trogen som spelare i 17 säsonger och men han har även spelat i VSK, Örebro SK, Värmbol och i Eskilstuna.

Jag är lite nyfiken på nya tränaren och ställde några frågor...

Har du någon tränar erfarenhet sedan tidigare?
-Inte inom bandyn, men är tränare för min sons fotbollslag i Arboga Södra.

Din syn på laget?
-Vi har ett jämnt lag med individuellt skickliga spelare men måste få ihop alla pusselbitar för att få ut max av laget, där tycker jag att det finns mer att hämta.

Din ambition med laget?
-Jag försöker ge rätt förutsättningar för att vinna bandymatcherna och att vi kan utvecklas tillsammans både som lag och som spelare och att det ska vara kul att komma ner till träningarna. Där ska vi trivas som allra mest!

Var det svårt att gå från spelare till att bli tränare i laget du spelat i?
-Nej det tycker jag inte, inte än.. Jag tycker att det finns både för och nackdelar med att känna de flesta, men jag tycker det känns positivt.

Hur känns serien?
-Vi har ju mött det flesta lag i serien men tror generellt att serien är något sämre i år. Jag hoppas och tror att vi kan ta kan ta poäng av alla lag.

Vilket lag tror du vinner serien i år? -
Jag tror Djurgården, för de har en bra trupp, så de får min röst!

Jag avslutar med frågan om att verkligen "lägga klubban på hyllan" och får svaret:
- Man ska "aldrig säga aldrig" men jag har inga ambitioner i dagsläget på att spela. 😉

Sedan kunde jag inte låta bli att fråga honom vad han tror om seriepremiären hemma på "Krillan" på lördag den 16/11!
Han svarade kvickt - Det blir en tät match som vi vinner med 3-2 inför fulla läktare på "Krillan"!! 😄

Jag tackar Anders som tagit sig tid att svara på mina frågor och önskar honom och laget stort LYCKA TILL!!


Text och bild Eva-Marie Ohlsson/ KIS kommunikatör.

Bilden kan innehålla: 1 person, står
Bilden kan innehålla: en eller flera personer, basketplan och utomhus
Bilden kan innehålla: en eller flera personer, personer som står och utomhus
 
Min intervju med Anders...
Som jag sysselsatte mig med idag.. Blev ok tycker jag själv!! ;)
 
KRAM E-M <3

Kommentera här: